marți, 4 decembrie 2012

Caci de n-ar fi, nu s-ar mai povesti.

Bucataria nu este doar o meserie care poate fi facuta dintr-un punct de lucru, ci este un stil de viata dinamic. Asa cum noi ne schimbam in decursul anilor, asa se transforma si evolueaza bucataria. Pentru a gasi sensul vietii, trebuie sa cautam, dar nu in doctrine sau in concluziile altora, ci in firescul nostru. In lucrurile care sunt atat de aproape si de simple, incat nu le vedem. 
De ce nu putem vedea sursa unei gastronomii romanesti autentice? Poate pentru ca placerea si beneficiile alimentelor adevarate au fost uitate? Pentru a avea o masa gustoasa, trebuie sa cautam gusturile care ne plac noua, nu pe cele care sunt promovate. Nu asteptati ca altii sa inventeze bucataria viitorului, ci mergeti inapoi, in batatura bunicilor. 
O coroana maiestoasa, este sustinuta si hranita de radacinile noduroase, ascunse sub pamant.

De trei ani, David Contant, scrie o poveste mult mai veche decat noi toti, dar care a fost pastrata abia vie, de aparatorii traditiilor. Aceastei povesti i se va recunoaste valoarea adevarata in cadrul unor evenimente de arta culinara si fotografica, care vor reprezenta un omagiu adus eroilor rezistentei: taranii romani.
Primul eveniment, Feast of Truffles este dedicat diamantelor negre care se ascund in padurile Romaniei si va avea loc in incinta Carol Parc Hotel, din Bucuresti ( www.carolparchotel.ro ), in ziua de joi, 6 decembrie. Acest eveniment cuprinde o expozitie de fotografie culinara, si un meniu de bucatarie fina, concentrat pe trufele romanesti, conceput si realizat de chef-ul francez, David Contant.
Va asteptam!   

 
Faceti click pentru a vizuliza galeria:










Un comentariu:

  1. Gabriela Berechet December 15, 2012 at 9:35 pm :

    Am fost martora evenimentului, la invitatia lui David!
    Dincolo de curizitatea de trece pragul hotelului care a gazduit de la deschidere mari personalitati ale mileniului!
    A doua curiozitate era desigur, tema cinei – Trufa – intr-un meniu elegant de 6 servicii, perfect asociate cu vinurile adecvate!
    Cu rigoarea unui profesionist, am incercat sa ga...sesc si cele mai mici cusururi preparatelor, dar dincolo de ingrijorarea ca savoarea lor vor tulbura metabolismul prietenos cu care ma laud, nu am gasit nimic de reprosat! Rafinat si bine echilibrat! Surprinzator si curajos! Asa as defini seara petrecuta la Carol Parc Hotel, in compania meniului signature David Contant!
    Cat despre aventura lui in sustinerea produselor autohtone romanesti si introducerea lor in restaurante, mai bine spus acceptarea lor de catre organele de control, nu pot spune decat ca este inca un demers pe care il sustin! Sunt de formatie inginer, am studiat arta culinara in scoli de prestigiu si cu profesori artisti ai artei culinare, de vreo 15 ani viata mea profesionala se imbina cu pasiunea pentru gustos, nutritiv si sanatos in farfurie, si stiu ce inseamna diferenta intre gustul produselor preparate din ingrediente de la tarani, din piata, si cel al produselor create din ingrediente cumparate de la hyper/super-market! Eu insami, din motive de comoditate (loc de parcare, accesul usor, acceptarea tichetelor de masa etc), merg mai des la magazin decat la piata, cu in raportul 1:10 in favoarea magazinelor! In aceeasi masura, pot spune ca in cercetarea mea pentru determinarea unor micronutrienti in preparate gatite la microunde, am avut ocazia sa testez atat ingredientele din piata cat si aceleasi ingrediente din hyper/super market! Pentru ca nu gaseam vitamina C nici in materia prima, daramite dupa tratarea termica – indiferent daca era conventionala sau neconventionala – m-am dus la piata si mi-am achizitionat toate materiile prime! In fine, am avut si eu niste date din care sa pot face niste analize ale potentialului nutritiv al preparatelor culinare pregatite la microunde! De aceea, demersul lui David se doreste a fi unul in sprijinul producatorilor locali, a pastrarii identitatii noastre gastronomice! Si daca un chef francez face acest lucru, nu putem sa fim mandri! Inseamna ca am reusit sa-l cucerim!

    RăspundețiȘtergere