vineri, 28 decembrie 2012

100% romanesc

Faceti click pe imagine pentru a vizualiza galeria:



Granitele culinare sunt, cateodata, greu de marcat, dar caracteristicile geografice, climatice si istorice, creaza legaturi intre regiuni. Am observat specificul gastronomic, diferit in fiecare din provinciile prin care am calatorit. Am pictat un tablou gastronomic prin viziunea si expresia mea culinara. Fiecare dintre aceste regiuni, va fi descoperita prin vizite, sau lasandu-ne fermecati de imagini frumoase.
La 40 de ani, am observat ca primul ciclu al vietii mele profesionale, in bucataria gastronomica mi-a adus multa satisfactie. Efortul sustinut, perseverarea si concentrarea exclusiva pe perfectiunea farfuriei, mi-au calauzit pasii in lumea culinara si mi-au adus multe bucurii.
Cea de-a doua calatorie profesionala, este o evolutie in viata mea de cuisinier, un voiaj in regatul constiintei. Timp de trei ani mi-am concentrat efortul creator pe un nou proiect, nascut la inceputul acestei perioade, in Contesti. Stiinta si pasiunea de a oferi oaspetilor experiente culinare, cu produse exclusiv romanesti, este bazata pe o cercetare desfasurata de-a lungul acestor ani de zile, in diferite locuri ale tarii. Am calatorit aproximativ 3000 de kilometri prin Romania, descoprind tarani, fermieri, ciobani, cunoscand trufele romanesti, ciupercile si caviarul, fiind astfel capabil de a imi crea propriul microconcept, ferma cu animale domestice, legume si pomi fructiferi, pe care am dezvoltat-o in apropierea raului Dambovita. Acolo am descoperit o a doua glie, la 40 de kilometri de Bucuresti. A doua radacina, intr-o campie foarte fertila, cu o vedere frumoasa catre Carpati.
Pentru a ajunge la raspunsurile pe care le caut, am hotarat sa imi pun intrebari concrete, bazandu-mi cercetarea pe aceasta interogatie:
  • Ce avem noi astazi in farfurie?
  • Ce mostenire vom lasa copiilor?
  • Poate exista o gastronomie romaneasca autentica?
Un pamant binecuvantat de Dumnezeu, cu soare ideal, aer curat, apa cristalina, sol fertil. Acestea toate, puse in valoare de tehnici traditionale, sunt propice pentru o viata naturala, armonioasa, dar si pentru a crea Denumiri de Origine Controlata (DOC), prin care se poate obtine recunoasterea si promovarea produselor romanesti in exterior. Acest gen de munca, declanseaza cunoasterea unui univers mai rafinat si permite evolutia artei culinare, sub toate formele: conservarea alimentelor, cercetarea dietetica, etc. Acestea sunt prioritatile pe care mi le-am propus pentru acest concept 100% romanesc.
Pentru a intelege mai bine notiunea de 100% romanesc, pentru a o descifra si a cuprinde aceste aspecte, in intregul lor, am pregatit o serie de 12 fotografii, cate una pentru fiecare luna a anului, urmarind evolutia anotimpurilor. Am ezitat mult la hotararea denumirii reultatului acestei cercetari indelungate. Una dintre variante, a fost Patru Anotimpuri (Vivaldi), dar apoi, am ales 100% romanesc, din cauza specificului local puternic.

Culinary regards,
David Contant






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu